Felixomalin

Felixomalin

lördag 19 juli 2014

Berg och dal

Vi cyklade från Överhogdal i Härjedalen (landskapsblomma: mosippa, landskapsdjur: brunbjörn) vidare till Ytterhogdal i Hälsingland (landskapsblomma: lin, landskapsdjur: lodjur) och därefter till Älvros och var med det tillbaka i Härjedalen. Här blev vi visade en "short cut" till E45 för att undvika Sveg. Det skulle vara en grusväg mot Målga och ganska så plan och bra att cykla. Det finns enligt mig två kategorier av grusväg, 1)släta och cykelvänliga 2)steniga, håliga och allmänt jävliga. Den här grusvägen tillhörde den senare kategorin och vi svor och slet i 20km innan vi tacksamma kom ut på asfalten igen.

Efter lite trampande har vi mot kvällningen nått Dalarna (landskapsblomma: blåklocka/ängsklocka, landskapsdjur: berguv) och har slagit upp tältet nära Emådalen. Det tog lite tid att finna en lämplig tältplats, här är ödemark mellan typ campingen i Tandsjöborg och Orsa. Vi cyklade därför 138 km idag. Det betyder även ingen kvällsmat och ingen frukost pga. dålig planering. Men vi överlever högst troligen hungerskänslorna till Orsa imorgon bitti.

1 kommentar:

  1. Hejaheja heja hela vägen!!!! :) idag lekte Miro och jag med en väninna Julie :) vi tog oss till en liten park som ligger nära till fälten och hade det roligt. När jag tog Miro ut för en nattspromenade hittade vi oss en igelkott! Han blev inte så nyfiken som jag trodde han skulle vara.
    Han har varit lugn and glad utanför en stund när han skräll mot ett barn som stöd vid dörren till huset. Jag frågade barnet om det efteråt och han var typ whatever

    SvaraRadera