Felixomalin

Felixomalin

tisdag 15 juli 2014

Krämpor

Vi vaknade något mörbultade med värkande lårmuskler. Skor och kläder är fortfarande blöta från gårdagen men som tur är har vi gympaskor med oss, som just torkat efter fjällvandringen för en vecka sedan. De luktar dock därefter.

Det har varit mulet hela dagen och småregnat till och från. Jag har fortfarande ont i höger knä från igår, jag trodde i min iver att hästlinimentet skulle råda bot på det över natten. Så vart inte fallet. Löparknäet jag fick inför Göteborgsvarvet har alltså ersatts av ett, vad jag kallar och oberoende av medicinskt korrekta och redan fastslagna termer, cykelknä. Det påverkar oss negativt då jag får hålla lägre växlar och cyklingen tar såklart längre tid. Vi lunchade i en busskur där Felix uträttade storverk på stormköket och hela kostcirkeln uppfylldes: nudlar och till det mjukost med salamismak, en halv påse chips och ett äpple. I Vilhelmina delade vi en pizza med ren, skogskantareller och WB-ost, tänka sig att jag åt en så annorlunda pizza! 

Vi stannade efter 94km på en camping vid Ångermansälven, men Innan vi kom fram fick vi se två renar up close; jag tänker att de ville stångas men Felix tror inte det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar