Felixomalin

Felixomalin

lördag 26 juli 2014

Smygehuk

Sista dagen på vår resa och det gick onekligen trögt. Skåne motarbetade oss på alla sätt möjliga, med regn, dålig skyltning, kedjeavhopp, uppförsbackar och grym motvind. Men även mer trevliga upplevelser som fikan på Café Brevé, utsikten från Romeleåsen och första skymten av havet vid Beddinge strand!

Eftermiddagen bjöd dessutom på solsken och vid halvsju-tiden, efter 103km, nådde vi Smygehuk där vi fick ett varmt mottagande av Felix föräldrar, farmor och syster med man och fem månaders Selma, samt ett äldre par som stannat kvar för att vänta på oss för skojs skull! Efter champagne och pizzabullar fick vi skjuts hem till Lund, och först i bilen kände vi hur trötta vi faktiskt är!

En kollega sa för drygt en månad sedan, när jag påbörjade denna blogg, att "skriva kan hon, men kan hon cykla?!"
Jadu Martin, det kunde hon!

4 kommentarer:

  1. Grattis! Ni lyckades av egen kraft passera Sveriges alla nedförsbackar och tillika stanna precis vid dess södra ända. Hoppas ni har många minnen med er i bagaget. Tack för trevlig läsning!

    SvaraRadera
  2. Grattis till en bra prestation!
    JA, du kunde ju cykla men kan du bestiga Mount Everest undrar jag nu...
    Hoppas alla våra negativa tankar om er resa varit till tändvätska när det gått tungt.
    Jag är (lite) imponerad av er faktiskt.
    /Martin

    SvaraRadera
  3. Ni var ju så nära oss! Synd att det inte blev en tur här runt också! Bra jobbat!
    Kommer statistiken härnäst? (Mil per dag, antal pajade cykeldelar mm)

    Jag vill också se cykelbyxbränna bilder. Kramst

    SvaraRadera
  4. Roligt att läsa denna blogg. Jag cyklade också genom Sverige för ett antal år sedan, när jag var 17 och min kusin var 19. Fast vi cyklade andra hållet, började i Smygehuk och avslutade vid Treriksröset. Hur som helst så var det roligt att höra om er resa, grattis till er prestation! :)

    SvaraRadera