Felixomalin

Felixomalin

måndag 14 juli 2014

Dag 7

Dagen började fantastiskt bra! Bara ca 10km från vår tältplats, som var förvånansvärt mjuk trots all sten, fanns hembygdsgården i Slagnäs där vi firade den sjunde cykeldagens morgon med kaffe och våffla med sylt och grädde!

Därefter började nedförsbackarna. OMG. Det står ju en liten försiktig varningsskylt innan de brantaste, som varnar för 6% lutning. 6% är väl ingenting? Jag vart skitskraj! När cykeln kommer upp i 45 knyck och accelerationen inte verkar plana ut, då är jag inte kaxig! Felix har rekordet på 55 km/h under denna resa, själv ligger jag på bromsen! I uppförsbackarna är jag istället snabbast, och drar om Felix varje gång. Vi kompletterar varandra helt enkelt.

Efter Sorsele började det att ösregna. Iklädda stora rödrosa ponchos trotsade vi väder och vind och nådde Storuman efter 114km. Vi har tagit in på hotell, igen, och delat den största Ploppen Coop hade att erbjuda.
Totalt över dessa 7 dagar har vi cyklat 744km, så jag tror att vi följer tidplanen än så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar